Välkommen till Sommarmingel
I performancen medverkar Filipe Jesus Minhava, Vinicius Santiago, João Victor de Almeida och Lisa Janbell. Foto: Michele Masucci
Den 12 juni är det dags för Konstnärscentrum Östs sommarmingel på Pryssgränd! Vi samlas för att fira in sommaren med dryck, tilltugg och kollegiala samtal. Kvällen bjuder även på en ett performanceverk av en ny medlem, Caio Marques De Oliveira. Varmt välkommen!
Anmäl dig enkelt genom att skriva in ditt namn här
Caio Marques de Oliveira är en brasiliansk konstnär bosatt i Stockholm. Han har nyligen tagit examen från Kungl. Konsthögskolan och hans konstnärskap rör sig mellan minne och längtan, där han bjuder in betraktaren att ta del av sin hemstad på avstånd. Han arbetar tvärdisciplinärt med analog film och fotografi, performance och skulptur. Pagode da Tia Doca är ett performance som gör homage till en Samba träff i Rio de Janeiros förort där man firade livet och afro brasiliansk kultur varje söndag på 90 talet.
Välkommen hit och träffa kollegor i vår lokal på Södermalm. Vi firar in sommaren med dryck & tilltugg & prat.
När: Fredag 12 juni, kl. 18:00 – 21:00
Var: Pryssgränd 3 B, Stockholm (hörnet Bellmansgatan)
Hur: Anmäl dig via den här länken för att hjälpa oss beräkna inköp.
Kvällens program
Kl. 18:00 Vi öppnar dörrarna
Kl. 19:00 – 19:20 Performance
Kl. 19:20 – 19:30 Kort samtal och möjlighet att ställa frågor
Kl. 19:30-21:00 Sommarmingel där du kan ställa frågor till oss som jobbar här om Konstnärscentrum och vårt projekt KnowHow
Praktisk information
Hitta hit: Närmaste T-bana är Slussen eller Mariatorget.
Tillgänglighet: Lokalen är en K-märkt kontorslokal med trappsteg och ligger på en kullerstensgata, vilket tyvärr begränsar tillgängligheten för rörelsehindrade.
Konstnärscentrum är: Uppdrag • Kunskap • Gemenskap