Välkommen till Sommarmingel

I performancen medverkar Filipe Jesus Minhava, Vinicius Santiago, João Victor de Almeida och Lisa Janbell. Foto: Michele Masucci

Den 12 juni är det dags för Konstnärscentrum Östs sommarmingel på Pryssgränd! Vi samlas för att fira in sommaren med dryck, tilltugg och kollegiala samtal. Kvällen bjuder även på en ett performanceverk av en ny medlem, Caio Marques De Oliveira. Varmt välkommen!

KategoriAktuellt
PlatsStockholm
RegionÖst
Datum12 June 2026
Slutdatum12 June 2026

Anmäl dig enkelt genom att skriva in ditt namn här

Caio Marques de Oliveira är en brasiliansk konstnär bosatt i Stockholm. Han har nyligen tagit examen från Kungl. Konsthögskolan och hans konstnärskap rör sig mellan minne och längtan, där han bjuder in betraktaren att ta del av sin hemstad på avstånd. Han arbetar tvärdisciplinärt med analog film och fotografi, performance och skulptur. Pagode da Tia Doca är ett performance som gör homage till en Samba träff i Rio de Janeiros förort där man firade livet och afro brasiliansk kultur varje söndag på 90 talet.

Välkommen hit och träffa kollegor i vår lokal på Södermalm. Vi firar in sommaren med dryck & tilltugg & prat.

När: Fredag 12 juni, kl. 18:00 – 21:00

Var: Pryssgränd 3 B, Stockholm (hörnet Bellmansgatan)

Hur: Anmäl dig via den här länken för att hjälpa oss beräkna inköp.

Kvällens program

Kl. 18:00 Vi öppnar dörrarna

Kl. 19:00 – 19:20 Performance

Kl. 19:20 – 19:30 Kort samtal och möjlighet att ställa frågor

Kl. 19:30-21:00 Sommarmingel där du kan ställa frågor till oss som jobbar här om Konstnärscentrum och vårt projekt KnowHow

Praktisk information

  • Hitta hit: Närmaste T-bana är Slussen eller Mariatorget.

  • Tillgänglighet: Lokalen är en K-märkt kontorslokal med trappsteg och ligger på en kullerstensgata, vilket tyvärr begränsar tillgängligheten för rörelsehindrade.

Konstnärscentrum är: Uppdrag • Kunskap • Gemenskap